به سایت مقالات عمومی خوش آمدید!
ironia

تبلیغات

اینـتر وب

ازدواج با چه زنانی حرام است؟

1- ازدواج با زن‌هایی که با مرد محرم هستند، مانند مادر، خواهر، دختر، عمه، خاله، دختر برادر، دختر خواهر، و مادر زن و... حرام است.

2- اگر مرد زنی را برای خود عقد نماید، اگر چه با او نزدیکی نکرده باشد، مادر و مادرِ مادر آن زن، و مادرِ پدر او هر چه بالا روند به آن مرد محرم می‌شوند و نمی‌توان با آنها ازدواج کرد.

3- هرگاه مرد، زنی را عقد نماید و با او نزدیکی نماید، دختر و نوه دختری و پسری آن زن هر چه پایین روند، چه در وقت عقد ازدواج باشند یا بعداً به دنیا بیایند، به آن مرد محرم می‌شوند و ازدواج با آنها حرام است.

4- هرگاه مرد با زنی که برای خود عقد کرده نزدیکی نکرده باشد، تا وقتی که آن زن در عقد اوست نمی‌تواند با دختر او ازدواج کند.

5- عمه و خاله مرد، عمه و خاله پدر، عمه و خاله پدرِ پدر یا مادرِ پدر، عمه و خاله مادر، عمه و خاله مادرِ مادر، یا پدرِ مادر هر چه بالا روند به مرد محرم هستند و نمی‌توان با آنها ازدواج کرد.

6- پدر و جد شوهر هر چه بالا روند، پسر و نوه پسری و دختری او هر چه پایین آیند، چه در موقع عقد ازدواج باشند یا بعداً به دنیا بیایند، با همسر او محرم هستند.

7- مرد نمی‌تواند بدون اجازه زن خود با خواهرزاده، و برادرزاده، او ازدواج نماید، ولی اگر بدون اجازه زنش آنان را عقد نماید و بعداً زن اجازه دهد، اشکال ندارد.

* نکته: اگر زن بفهمد شوهرش برادرزاده یا خواهرزاده او را عقد کرده و حرفی نزند، چنانچه بعداً رضایت بدهد، عقد صحیح است، و اگر رضایت ندهد عقد آنان باطل می‌باشد.

8- هرگاه مرد زنی را برای خود عقد کند، فرقی نمی‌کند عقد دائم یا موقت (صیغه) باشد تا وقتی که آن زن در عقد اوست، نمی‌تواند با خواهر آن زن ازدواج کند.

* نکته: اگر مرد زن خود را طلاق رجعی دهد، در بین عده نمی‌تواند با خواهر زن ازدواج نماید.

وکیل طلاق

اثبات رابطه نامشروع و حق طلاق

 

 

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


نمایش این کد فقط در ادامه مطلب
برچسب ها : عقد , حرام , ازدواج ,
بازدید : 23
تاریخ : دوشنبه 13 آبان 1398 زمان : 16:04 | نویسنده : hasty | نظرات (0)

ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش


درباره سایت


در این بخش مقاله هایی در رابطه با تعمیر لپ تاپ، مشکلات تلویزیون، گیاهان و... در اختیار شما قرار داده شده است. این مقالات اطلاعات شما را رابطه با لوازم الکترونیکی و گیاهان آپارتمانی افزایش می دهد.

آمار سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 169
کل نظرات : 0
آمار کاربران
افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین

آمار بازدید
بازدید امروز : 50
باردید دیروز : 3
گوگل امروز : 0
گوگل دیروز : 0
بازدید هفته : 129
بازدید ماه : 353
بازدید سال : 2,533
بازدید کلی : 10,110

اطلاعات کاربری


عضو شويد


فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

آرشیو

جستجو


کدهای اختصاصی

پشتیبانی

RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : Enterweb.ir