به سایت مقالات عمومی خوش آمدید!
ironia

تبلیغات

اینـتر وب

 

سؤالات متداول ملکی

سؤال 1: بنده یک واحد آپارتمان خریدم بعد از دو ماه متوجه شدم بنا عقب نشینی (حدود 6 مترمربع) دارد، همچنین سال ساخت در مبایعه ‌نامه۸۷ اعلام شده ولی ۸۵ می ‌باشد، چه کار می ‌توانم انجام بدهم و تمام پول را نیز پرداخت کرده ‌ام؟

جواب: شما می ‌توانید یا برای فسخ و بر هم زدن معامله به دلیل غبن (زیان) اقدام نمایید و یا ما به ‌التفاوت قیمت را به دلیل عقب نشینی و بعد از حکم قطعی دادگاه و کارشناسی مطالبه کنید.

سؤال 2: مالک یک مغازه و یک واحد آپارتمان در یک ساختمان دوازده واحدی هستم، که مغازه را به واحد مذکور در دست الحاق و پیوستن دارم. اگر سایر مالکین شکایت کنند می‌ توانند مانع کارم شوند؟

جواب: در صورتی که مغازه متعلق به شما باشد، منعی برای بازسازی و تعمیرات و غیره وجود ندارد و مالکان دیگر نمی‌ توانند مانع شما شوند.

سؤال 3: بنده ساکن بلوک شرقی از ساختمانی شرقی غربی هستم که تنها یک سمت شرق دارای نورگیر و هواخور دارم. به تازگی در کوچه پشتی که ما مشرف به آن هستیم به علت ساخت بن بست فرعی ساختمانی شمالی جنوبی در حال ساخت است که پهلوی ساختمان مماس و در تماس با نورگیر بنده است. آیا حق اعتراض و اقدام قانونی دارم یا خیر؟

جواب: در صورتی که شهرداری منطقه مزبور مجوز لازم برای ساخت را به ایشان داده باشد و مطابق با قوانین و ضوابط ساخت باشد، قابل اعتراض نخواهد بود.

سؤال 4: منزل ما در یک بن بست قرار دارد. یک طبقه اضافه ساختیم و با پرداخت جریمه به ماده صد مشکل حل شد. الان هم یک متر تراس (بهارخواب) به هر دو طبقه اضافه کردیم. البته از دو همسایه کنار و روبرو رضایت محضری داریم. اگر حکم ما جریمه باشد، میزان جریمه چقدر است؟

جواب: اگر اضافه ساخت شما جریمه ‌ای داشته باشد، میزان آن را شهرداری تعیین خواهد کرد و فرد دیگری نمی ‌تواند مشخص کند که چه میزان جریمه باید پرداخت شود.

وکیل ملکی

 

 

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


نمایش این کد فقط در ادامه مطلب
برچسب ها : ملک , معامله , ساختمان , مبایعه نامه , فسخ ,
بازدید : 25
تاریخ : پنجشنبه 09 آبان 1398 زمان : 21:24 | نویسنده : hasty | نظرات (0)

ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش


درباره سایت


در این بخش مقاله هایی در رابطه با تعمیر لپ تاپ، مشکلات تلویزیون، گیاهان و... در اختیار شما قرار داده شده است. این مقالات اطلاعات شما را رابطه با لوازم الکترونیکی و گیاهان آپارتمانی افزایش می دهد.

آمار سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 169
کل نظرات : 0
آمار کاربران
افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین

آمار بازدید
بازدید امروز : 55
باردید دیروز : 3
گوگل امروز : 0
گوگل دیروز : 0
بازدید هفته : 134
بازدید ماه : 358
بازدید سال : 2,538
بازدید کلی : 10,115

اطلاعات کاربری


عضو شويد


فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

آرشیو

جستجو


کدهای اختصاصی

پشتیبانی

RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : Enterweb.ir